Melano

Melano

In een knusse dorpskern in het zuiden van Nederland begon het. Een gezellig winkeltje aan huis met cadeautjes, interieur en sieraden. Jeanne Pepels had het goed voor elkaar. Maar toen haar man, John zijn vaste baan wel zat was, kwam hij die rust verstoren. Hij nam geen genoegen met het lokaal verkopen van ditjes en datjes en startte samen met Jeanne het sieradenmerk Melano. Het idee voor het verwisselbare sieraad ontstond nadat een klant terug kwam met een kapotte ring: Het steentje was afgebroken. Voor de meesten natuurlijk dramatisch, voor hen een bron van inspiratie! 

Het nog maar net begonnen bedrijf nam al snel de gehele winkelvloer over, eerst voor verkoop, later voor kantoorruimte. Daarna hebben zelfs hun arme drie kinderen moeten toekijken hoe hun slaapkamers langzaam werden overgenomen door bureaus, printers, computers én het magazijn.

Inmiddels is de geschiedenis van Melano al geschreven. Het sieradenmerk is uitgegroeid tot een internationaal fenomeen. Het bedrijf wordt inmiddels geleid door de tweede generatie Pepels, broer en zus, Tom en Chrissie. 

Het gewone ongewoon maken, eigenzinnigheid boven eenheid, want elke persoonlijkheid heeft recht op unieke sieraden.

Melano streeft ernaar dat elke vrouw zich naar haar eigen smaak en persoonlijkheid kan laten inspireren om zich, iedere dag te tonen zoals ze is in deze snel veranderende maar steeds meer uniforme wereld. Dit betekent dat Melano voor elke gelegenheid, stijl en karakter een passend sieraad biedt dankzij haar verwisselbaar concept en eindeloze combinatiemogelijkheden. Door kwaliteit, duurzaamheid en betaalbaarheid in de ontwikkeling van onze sieraden voorop te stellen, bieden wij een bijzonder en uniek sieraad dat elke vrouw levenslang naar haar eigen smaak kan aanpassen. Wereldwijd richt Melano zich op een brede community van vrouwen door haar speelse concept, authentieke storytelling en stijlvolle uitstraling.